Search
Close this search box.

Studiu de piata

FAQ
Studiu de piata

Obiectivul unui studiu de piata este de a identifica oportunitatile si riscurile de pe piata, precum si tendintele pe termen scurt, mediu si lung.

Gasiti mai jos intrebarile cele mai frecvente si raspunsurile specialistilor nostri in studii de piata.

Un studiu de piata analizeaza pietele de produse si servicii de toate tipurile, dar si comportamentul si opiniile consumatorilor / clientilor.

Scopul principal al unui studiu de piata este acela de a reduce riscurile de esec, luand masurile necesare pentru a va insera durabil pe piata tinta.

Principalele obiective ale unui studiu de piata:

  • Cunoasterea caracteristicilor si nevoilor clientilor pentru cresterea satisfactiei acestora;
  • Modificarea unui produs existent si obtinerea de sugestii din partea publicului tinta;
  • Conceperea unui nou produs;
  • Testarea unui nou produs;
  • Cunoasterea constrangerilor si oportunitatilor pietei;
  • Analizarea vanzarilor si stabilirea previziunilor;
  • Evaluarea notorietatii si a imaginii firmei;
  • Imbunatatirea vizibilitatii si pozitionarii online.

Un studiu de satisfactie va poate ajuta sa va cunoasteti mai bine clientii sau angajatii si sa aflati daca cerintele si asteptarile acestora sunt in concordanta cu oferta dvs.

Cunoscand satisfactia consumatorului produselor si serviciilor companiei dvs., veti putea masura diferenta intre calitatea asteptata si cea perceputa de publicul tinta.

Un studiu de satisfactie va poate aduce urmatoarele beneficii:

> imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor dvs.
> fidelizarea clientilor/consumatorilor si a angajatilor dvs.
> evaluarea discursului in interiorul si in exteriorul organizatiei
> convergenta obiectivelor personalului cu cele ale organizatiei

Fie ca este orientat catre clienti sau angajati, un studiu de satisfactie va permite sa adoptati cele mai bune strategii de marketing si fidelizare pentru firma dvs.

Un studiu brand awareness va permite sa cunoasteti ce performanta atinge brandul sau compania dvs pe piata, comparativ cu concurenta.

Prin intermediul unui studiu de notorietate / brand awareness puteti obtine informatii esentiale ce vor contribui la o planificare strategica adaptata nevoilor companiei dvs.

Un studiu brand awareness este indispensabil pentru:

  • o mai buna cunoastere a brandului – identitatea, capacitatea de fidelizare si de recrutare
  • pozitionarea sau repozitionarea brandului dvs – definirea unei strategii de comunicare
  • masurarea impactului actiunilor de marketing asupra imaginii brandului dvs
  • urmarirea evolutiei imaginii brandului dvs in timp

Un studiu de piata reprezinta punerea in practica a tehnicilor de colectare a datelor si analiza informatiilor cu scopul de a cunoaste mai bine o piata tinta si de a reduce incertitudinea in deciziile ulterioare.

Etapele unui studiu de piata:

1. Incadrare studiu de piata
Este vorba de definirea exacta a problemei de rezolvat, cea mai indicata metoda fiind transformarea acesteia in intrebari de studiu.

2. Colectare informatii pentru studiu de piata
Informatiile sunt colectate diferit in functie de tipul de studiu de piata realizat. Pentru un studiu cantitativ, realizam sondaje pe baza unor chestionare, pentru un esantion reprezentativ al publicului tinta.
Pentru un studiu calitativ, informatiile sunt obtinute in urma interviurilor individuale si de grup (focus-group).

3. Analiza informatii
In aceasta etapa extragem semnificatia rezultatelor obtinute, folosind tehnici variate si instrumente informatizate specifice pentru un studiu de piata.

4. Raport studiu de piata
In ultima etapa redactam raportul ce prezinta rezultatele si recomandarile pentru clientii nostri. Acestea raspund eficient problemei puse la inceputul studiului.

Firma Ellipse Marketing realizeaza studii de piata ad hoc / personalizate pentru organizatia dvs.

Punem accentul pe ascultarea activa a nevoilor clientilor nostri, iar solutiile oferite de noi sunt intotdeauna adaptate specificului companiei si obiectivelor dvs.
In situatia in care tipul de studiu de piata pe care doriti sa-l realizati nu se regaseste pe site-ul nostru, cea mai simpla cale este sa utilizati formularul de contact pentru a ne transmite mesajul dvs.

Astfel, vom putea sa studiem cererea dvs. si sa va oferim in cel mai scurt timp solutii pentru studiul de piata care va intereseaza.
Echipa noastra isi da tot interesul pentru ca dvs. sa puteti dispune de un studiu de piata pentru subiectul care va intereseaza, oferindu-va cele mai bune conditii privind costurile si fiabilitatea.

firma de studiu de piata are in general o activitate complexa, ce se poate extinde pe mai multe planuri.

Fie ca este vorba de marketing global, marketing strategic sau operational, o firma specializata in studiu de piata va ofera servicii diverse in functie de necesitatile dvs.

Firma Ellipse Marketing este specializata in marketing strategic si operational si va pune la dispozitie numeroase tipuri de studiu de piata:

Expertii nostri in studii de piata va ofera solutii ad hoc, adaptate specificului companiei dvs.

Studiile noastre urmaresc obiectivele si potentialul pe care il puteti exploata si va permit sa analizati piata dvs. tinta si sa identificati noi oportunitati pentru proiectele dvs.

Durata necesara realizarii unui studiu de piata depinde de o serie de factori:

  • tipul de studiu de piata
  • marimea esantionului
  • piata studiata
  • mijloacele folosite

In functie de toate aceste elemente si pentru un raport complet, durata minima a realizarii unui studiu de piata este de 25 de zile.

Pentru a raspunde cat mai eficient nevoilor dvs., va oferim studii de piata personalizate, in functie de obiectivele si potentialul pe care il puteti exploata.

Daca doriti un studiu mystery shopping adaptat in functie de specificul organizatiei dvs., va punem la dispozitie mai multe servicii:

  • mystery shopper/mystery client la punctele dvs. de vanzare, pentru analiza modul in care sunt respectate procedurile companiei;
  • mystery caller pentru evaluarea serviciilor dvs. de contact center;
  • client misterios virtual pentru prestatia consultantilor dvs. online;
  • client secret pentru evaluarea serviciilor competitorilor dvs.;

Studiile mystery shopping oferite de specialistii nostri vizeaza toate sectoarele de activitate ce urmaresc satisfactia clientilor si imbunatatirea calitatii serviciilor.

De asemenea, cu ajutorul unui cumparator misterios, puteti raspunde la intrebarea: “Calitatea oferita clientilor/consumatorilor este la inaltimea asteptarilor lor?”

Fidelizarea este unul din elementele principale in relatia cu clientii, de care depinde cultivarea unei relatii durabile de tipul “win/win” intre compania dvs. si publicul tinta.

Un client fidel este un client care manifesta un anume atasament pentru o marca, un produs sau un serviciu. Costurile pentru pastrarea acestuia sunt, in medie, de 6 ori mai mici decat costurile pentru atragerea unui nou client.

Fidelizarea clientilor creste cifra de afaceri a organizatiei dvs., frecventa si disponibilitatea de cumparare fiind mult mai mari in cazul clientilor fideli, decat in cazul clientilor potentiali.
Tot clientii fideli sunt cei pe care va puteti baza pentru recomandari si pentru atragerea noilor consumatori.

Strategiile si programele noastre de fidelizarea clientilor sunt personalizate si adaptate pentru a satisface punctual obiectivele organizatiei dvs.

  • Site-ul nostru, www.studiu-de-piata.ro, este adresat firmelor din Romania din orice sector de activitate, care doresc sa-si imbunatateasca obiectivele strategice si operationale cu ajutorul unui studiu de piata.

    Ellipse Marketing este o firma de servicii de studiu de piata, care va ofera rezultate riguroase de calitate si solutii optime pentru dezvoltarea companiei dvs.

    Angajamentele noastre:

    • servicii de studiu de piata bazate pe ascultarea activa a nevoilor dvs.;
    • servicii de studiu de piata personalizate;
    • servicii de studiu de piata cu costuri controlate;
    • servicii de studiu de piata cu analize si recomandari strategice concrete;
    • servicii de studiu de piata fiabile si de calitate;
    • servicii de studiu de piata ce respecta confidentialitatea informatiilor;
    • servicii de studiu de piata cu rezultate sigure;
    • servicii de studiu de piata puse la dispozitia dvs. printr-un interlocutor unic si direct;
    • servicii de studiu de piata care respecta deadline-urile clientilor.

Firma Ellipse Marketing realizeaza studii cantitative, ce au rolul de a verifica ipoteze, masura comportamentul consumatorului, evalua notorietatea brandului, analiza compania dvs. in raport cu concurenta, etc.

Specialistii nostri in studiu de piata va ajuta sa alegeti tipul de studiu cantitativ care vi se potriveste, acesta fiind personalizat in functie de specificul organizatiei dvs. si de proiectul pe care doriti sa-l implementati.

studiu cantitativ de tip CATI

  • avantaje: rapiditate, fiabilitate tehnica, absenta constrangerilor geografice;
  • limite: necesitatea recontactarii, durata limitata a interviului telefonic.

studiu cantitativ de tip CAWI

  • avantaje: cost mic, rapiditate, esantion mare si accesibil, interactivitate, posibilitate folosire elemente multimedia;
  • limite: usurinta abandonului chestionarului, controlul scazut al esantionului.

studiu cantitativ de tip interviu fata in fata

    • avantaje: nu exista limita de timp, ajutoare vizuale, clarificarea si detalierea raspunsurilor;
    • limite: costul, reticenta respondentilor de a furniza informatii confidentiale.

Daca doriti sa realizati un studiu de piata bazat pe interviu fata in fata, contactati firma Ellipse Marketing.

Pentru orice tip de studiu de piata aveti nevoie, specialistii nostri va pun la dispozitie mai multe tipuri de interviu personal / fata in fata:

  • interviu fata in fata calitativ

Este un instrument utilizat in cadrul unui studiu de piata calitativ, ce presupune o discutie libera intre operator si respondent, fara a se baza pe un chestionar standardizat si structurat.
Un interviu fata in fata calitativ permite analiza si exploatarea atitudinilor, opiniilor si motivatiilor respondentului.

  • interviu fata in fata cantitativ

Consta in culegerea informatiilor pentru un studiu de piata cantitativ, prin interogarea directa, fata in fata, a respondentilor.

In functie de locul in care se desfasoara, un interviu fata in fata poate fi:
– interviu fata in fata stradal;
– interviu fata in fata la sediul companiei;
– interviu fata in fata la punctele de vanzare;
– interviu fata in fata door to door.

Tipul de interviu fata in fata care va este necesar depinde de obiectivele unui studiu de piata pe care doriti sa-l realizati pentru compania dvs. si de metoda care este cea mai potrivita pentru obtinerea informatiilor de care aveti nevoie.

Pentru a realiza un studiu de piata adaptat specificului companiei dvs., puteti intra in contact cu firma Ellipse Marketing.

Daca veti contacta firma noastra specializata in studiu de piata, veti beneficia de:

  • o ascultare activa a nevoilor dvs.;
  • o oferta personalizata;
  • costuri controlate;
  • un interlocutor unic si direct;
  • analize si recomandari strategice concrete;
  • cele mai bune conditii de calitate si fiabilitate;
  • confidentialitatea informatiilor comunicate;
  • respectarea termenelor limita.

Demersul Ellipse Marketing pentru realizarea unui studiu de piata se bazeaza pe transmiterea unei propuneri de actiune personalizate si pe contactul cu un singur interlocutor pe tot parcursul desfasurarii proiectului dvs.

Daca doriti sa apelati la serviciile noastre specializate pentru a realiza un studiu de piata, ne puteti contacta pentru un deviz gratuit.

Firma Ellipse Marketing va sta la dispozitie pentru orice tip de studiu de piata va intereseaza. Va garantam o ascultare activa, o analiza atenta a nevoilor dvs. si un interlocutor unic pe tot parcursul desfasurarii proiectului.

Apeland la serviciile firmei noastre de studii de piata, veti beneficia de un deviz gratuit, continand o oferta personalizata, adaptata obiectivelor dvs. strategice.

Pentru a intra in legatura cu specialistii nostri, aveti la dispozitie formularul de contact disponibil pe site-ul nostru de studiu de piata, sau numarul de telefon indicat pe pagina de contact.

Consultantii nostri va vor transmite in cel mai scurt timp un deviz gratuit si o propunere de actiune personalizata pentru firma dvs.

Ellipse Marketing Romania este o firma specializata in studii de satisfactie si va ofera cele mai bune solutii pentru atingerea obiectivelor bazate pe satisfactia consumatorului.

Urmarind satisfactia consumatorului fata de firma dvs. (produs/serviciu, marca, magazin, etc.), veti obtine urmatoarele avantaje:

  • re-cumparare, data de comportamentul de fidelitate al consumatorului;\
  • rezistenta la atractiile concurentei;
  • recomandari din partea consumatorului.

Avantajele date de satisfactia consumatorului va permit sa fidelizati clientii/consumatorii actuali si sa castigati altii noi. Astfel, profitul societatii dvs. va creste.

In realitate, comportamentul de fidelitate se concretizeaza prin cumpararea repetitiva, fara a privi concurenta, chiar daca pretul este mai mare. Acesta este un prim avantaj pentru satisfactia consumatorului si pentru supravietuirea firmei dvs. Recomandarile consumatorilor si “word of mouth” aduc mai multi clienti, ceea ce determina dezvoltarea ulterioara a societatii, fara a cheltui prea multe resurse.

Cu toate acestea, pentru ca un consumator sa fie fidel, o simpla satisfactie nu este suficienta, ea putand la fel de usor sa fie resimtita si in cadrul concurentei. Insa, daca un consumator este foarte satisfacut si incantat de firma dvs., veti avea un atu puternic in fata concurentilor.

Prin urmare, satisfactia consumatorului constituie un pas premergator catre fidelizarea acestuia. In acest sens, firma noastra de studii de piata va propune solutii personalizate, adaptate profilului si sectorului de piata pe care activati, pentru atingerea satisfactiei consumatorului si ulterior, pentru fidelizarea acestuia.

Firma Ellipse Marketing va ofera o gama variata de studii de piata care sa va ajute in testarea unor idei si in reducerea riscurilor si incertitudinilor. Un studiu de piata este cel mai bun mijloc de a va cunoaste sansele de succes inainte de a va lansa pe piata.

Mai mult decat atat, un studiu de piata va ofera informatii importante legate de piata dvs. tinta, de nevoile si asteptarile clientilor, de modul in care produsele si serviciile propuse de dvs. sunt in concordanta cu cerintele si dorintele consumatorului, etc.
Toate aceste informatii culese in urma unui studiu de piata realizat de specialistii nostri va permit sa va fixati obiective precise si realiste pentru firma dvs.

Astfel, un studiu de piata va este necesar in momentul in care doriti sa:

  • studiati comportamentul consumatorilor si sa adaptati cererea la oferta;
  • evaluati produsele si serviciile dvs. in raport cu concurenta;
  • aflati care este gradul de satisfactie al clientilor/angajatilor dvs. si sa stabiliti strategii de fidelizare pentru acestia;
  • cunoasteti toate caracteristicile pietei pentru a putea actiona cat mai bine;
  • accesati fonduri europene pentru realizarea unui proiect;
  • alegeti mijloacele de comunicare adecvate pentru publicul tinta;

Studiu de piata

Solicitati un studiu de piata personalizat